Utazás

Tippek a megfelelő és biztonságos napozáshoz

Itt a nyár, ilyenkor rengeteget tartózkodunk a szabadban, ezért ebben az időszakban kiemelten fontos, hogy az átlagnál jobban figyeljünk a bőrünkre.

Azt tudjuk, hogy a napfénynek élettani szempontból számos jótékony hatása van az emberi szervezetre. Ezek olyan hatások, amik segítenek a szervezetünknek a vitamintermelésben, erősítik az immunrendszerünket, növelik a teljesítményünket, a vitalitásunkat.

De azért vannak káros hatások is

A nyári időszakban, a strandszezonban többet tartózkodunk napon, így fokozottan ajánlott figyelnünk a napsugárzás okozta káros hatásokra is. A magas UV sugárzás mindenkit érint.

Ha sötétebb bőr tónussal rendelkezel, úgy egy kissé szerencsésebbnek érezheted magadat, azonban ne gondold, hogy védve vagy.

Az intenzív napfényhatás napégést okozhat, ami növeli bizonyos bőrbetegségek kockázatát. Ilyen veszély lehet a bőr korai öregedése, továbbá fertőzésveszély, bőrrák, szemkárosodás. A jelenségre igaz, hogy a kockázatokkal általában csak jóval később szembesülünk… Milyen lépéseket tegyek, hogy elkerüljem a leégést?

Sajnos a fenti kérdésre nem nagyon létezik tökéletes válasz, azonban igyekszünk felvázolni egy olyan rutint, aminek az alkalmazásával egészen kicsi lesz az esélyed a bőrkárosodásra.

  1. Kezdd a védekezést időben, jóval a napozás, a strandolás előtt. A bőröd épségéért nem csak külsőleg alkalmazható szerekkel tehetsz. Napozás előtti megfelelő étrend változtatással felkészítheted, ellenállóbbá teheted a szervezetedet az UV sugárzással szemben. Fogyassz több béta-karotint – ezt répával és spenóttal is be tudod juttatni a szervezetedbe – és E-valaminban, továbbá C-vitaminban gazdag élelmiszert. Jó, ha a tudatos táplálkozást már pár nappal az intenzívebb napozás előtt elkezded.
  2. Jó ötlet lehet, ha indulás előtt tájékozódsz a napi sugárzási értékekről, így később nem érhet meglepetés. Mindezt könnyedén megtehet a kedvenc időjárás jelentő oldaladon, illetve alkalmazásodban.
  3. A legismertebb és leghatékonyabb fényvédő módszer a naptej és a fényvédő krém használata. Ilyen kozmetikumoknál figyelned kell a faktor számra, ez sugárzástól függően lehetőleg egy nagyobb érték legyen. Tartsd észben, hogy ezek a krémek sem védenek meg teljesen minden sugárzástól. Ezért figyelj rá, hogy 11 és 15 óra között ne tedd ki magad közvetlen napfénynek, ilyenkor jobb az árnyékban tartózkodni. Strandolás során főként a korábban említett időintervallumban kerüljük a hosszabb napon tartózkodást, tartsunk időként szünetet, vonuljunk árnyékba.
  4. Ha véget ért a nap, ne felejtsünk el zuhanyozni. Fürdés után pedig használjunk tápláló, nyugtató testápolót, így a naptól és a víztől fáradt bőrünk gyorsabban regenerálódik majd.

 

Reméljük, a fenti tanácsokra figyelve sikerül elkerülnöd vagy legalábbis mérsékelned a leégés kockázatait. Ne feledd: a szövődmények kialakulására később számíthatsz, így tegyél meg minden tőled telhetőt, hogy elkerüld a napégést!

 

Ajándék

Az ünnepek utáni rossz hangulat ellen ezt kell tenni

Előfordul, hogy az ünnepek után kicsit levertnek, fáradtnak érezzük magunkat. Ennek gyakran az az oka, hogy túl sokat üldögéltünk otthon. Ha kevés volt mozgás és az étrendre sem figyeltünk túlzottan, ez előfordul. Viszont azért, hogy a levertség hosszú időn át ne álljon fenn, bizony ki kell mozdulunk. Lényeges, hogy “gyűjtsünk” D-vitamint télen is, ugyanis ennek a hiánya már önmagában is okozhat rossz hangulatot. A pótlását legkönnyebben napozással tehetjük meg.

Olvass tovább
Élmény

Így és ezért gyűjts D-vitamint a wellness alatt is!

Az egyre rövidülő nappalok és a borongós időjárás, vagyis a fogyatkozó napfény miatt nem mindig jutunk elegendő mennyiségű D-vitaminhoz. Amit persze jelez is a szervezetünk. De mik a tünetek és hogyan lehet védekezni?

Olvass tovább