Nem csak csak az ünnepi wellness maradt el, az ajándékutalványok sem fogytak az idén. A Szallas.hu csoport vezérigazgatója közölte, hogy az évről évre tapasztalt 30-35 százalék körüli forgalombővülés helyett idén 50-90 százalékos visszaeséssel zárták az ünnepeket az utalványforgalmazók.
A kereslet idén a korábbinak a felét sem éri el
Szigetvári József szerint a koronavírus járvány okozta bizonytalanság hatással volt az utalvány értékesítésre is. A nem túl kedvező helyzeten ráadásul még az árak mérséklése sem javított. A tavalyinál több mint 10 százalékkal olcsóbban kínált, fél évvel-egy évvel meghosszabbított beválthatósági idejű szállodai utalványok sem voltak kelendők az ünnepi időszakban.
Nagyon úgy fest tehát, hogy amíg nem látni tisztán a járványhelyzet végét, addig a szállásadók sem számíthatnak bevételre. Még úgy sem, hogy az utazást fontolgatóknak utalvány vásárlás esetén jelentős kedvezményeket és hosszú lejárati időt adnak. A bizonytalanság egyelőre felülír mindent.