Az okoseszközök világában szinte elemi igényünkké vált, hogy megörökítsünk minden fontosabb történést az életünkben, így a nyaralásunk alatt szerzett emlékeinket is.
De nem csak megörökíteni szeretnénk, hanem meg is osztani azokat a közösségi médián keresztül.
Ha megfigyeljük, ma már szinte mindenkinek a posztja kettős kereszttel és utána különböző, megvastagított szavakkal végződik. Ezt hívják ugyanis hashtagnek.
Tulajdonképpen egyfajta segítséget jelent, hogy egy adott témában mit osztottak meg az emberek, azaz ha beírod a szó elé a kettős keresztet, akkor általa kereshetővé válik az adott téma, rákattintva pedig minden olyan poszt megjelenik, amit mások ugyanezzel a hashtag-gel láttak el.
A másik fontos dolog, hogy a kettőskereszt után minden esetben egybe kell írni az azt követő szavakat, csak így működik a keresés.
A hatékony és sok embert elérő megosztás egyik kulcsa tehát a hashtag használatában rejlik.
Ha eddig te még nem igazán használtál ilyet, akkor tarts velünk az alábbiakban, ugyanis összefoglaltuk az alkalmazását érintő legfontosabb szempontokat.
Az egyik leglényegesebb, hogy a hashtag mindig egy adott témához kapcsolódik.
Az, hogy miket válogatunk be, sok mindenen múlik. Első körben fontos a nyelv, azaz, hogy ki lesz a célközönségünk. Ha csak a hazánkban élőket szeretnénk megcélozni, úgy írjuk magyarul, ha viszont szélesebb réteget szeretnénk elérni vele, akkor írjunk angolul.
A nyár beköszöntével – és amúgy is -, az alapvető címkék egyike az “utazás”, és annak a verziói, amik önmagukban is egészen általánosak. Azt kiegészíthetjük azzal, hogy hova utazunk, illetve, hogy milyen a nyaralás típusa, úgy, mint például “kemping”, “túrázás”, “kaland” vagy “családipihenés”.
Tüntesd fel azt is, hogy mi van körülötted, milyen a környezeted. Strand, felhők, jó idő, hóesés, hegyek?
A célhelyet minden esetben tüntessük fel. Például így: #balaton #magyarország, #Sárvár.
Figyeljünk, hogy a nagyobb és a kisebb egységek is megjelenjenek. Illetve a magyar elnevezéseket érdemes ékezettel és anélkül is hashtag-ként használni.
Végezetül beírhatsz a képed mellé marketing hashtageket is. Keress rá, hátha a célhelyen éppen fut valamilyen kampány, ami instagram hashtagre épít.
Ha ezt betageled, nagyobb lesz az elérésed, és akár még meg is oszthatnak, ami jelentősen növelheti az online ismertségedet.