Pozitív tendencia, hogy hazánkban is egyre többen vannak azok, akik hosszabb vagy rövidebb időre, de elutaznak valahova pihenni. A legtöbben a wellness központú hosszú hétvégés kikapcsolódásokat választják, de egyre népszerűbbek a néhány napos városlátogatások is.
A Marketing Professzorok Kft. végzett egy online kutatást, amiből számos hasznos információ derül ki a magyarok belföldi utazási szokásairól.
Legfőképpen arra szerettek volna választ kapni, mi alapján döntjük el, hogy melyik lesz a kiszemelt szálloda, illetve, hogy hol foglaljuk le a szálláshelyet.
A felmérésben közel 800 magyar felnőttet kérdeztek meg. A kitöltők 29,5 százaléka legalább évente kétszer ellátogat valamely belföldi wellness hotelbe, 25,1 százalékuk pedig akár ennél többször is.
A motiváció a legtöbb esetben pusztán a kikapcsolódás, a pihenés, a megkérdezettek 73 százaléka válaszolt így, míg 22,9 százalék úgy nyilatkozott, hogy az utazás apropója valamely speciális alkalom, mint például születésnap vagy évforduló.
A kutatásból az is kiderült, hogy a választott helyet illetően a leglényegesebb tényező az ár. A válaszadók 64 százaléka mondta, hogy ez a szempont nagyon fontos a számára, de természetesen az is, hogy a milyen további kedvezményekben részesülnek majd az ott tartózkodásuk során.
Fontos, a választást befolyásoló tényező még a hely értékelése, azaz hány pozitív értékelést kapott az adott szálláshely. Illetve az is hozzájárul ahhoz, hogy a jövőben is visszatérjünk az adott szálláshelyre, hogy milyen tiszta volt a szálloda, mennyire előzékeny személyzet, vagy finomak voltak-e az ételek.