Egy néhány évvel ezelőtt készült kutatás szerint azok az óvodás korú gyermekek, akik rendszeresen járnak úszásra, számos fejlődési mérföldkövet előbb érnek el.
Mindez a Griffith Institute for Educational Research kutatásából derült ki, aminek során 7 ezer óvodáskorú gyermek fejlődési eredményeit vizsgálták.
A vezető kutató, Professor Robyn Jorgensen szerint a tanulmány egyértelműen kimutatta, hogy azok a kisgyermekek, akik részt vesznek az óvodáskorú gyermekeknek szóló úszásoktatásban, számos képességet előbb fejlesztenek ki, mint azok, akik nem úsznak rendszeresen.
Az eredmények függetlenek a szociális és a gazdasági háttértől. És a nemek tekintetében sincsenek különbségek.
Ráadásul az úszás nem csak a fizikai fejlődést gyorsította fel.
Azok a gyerekek, akik már korán elkezdtek úszni, szignifikánsan jobb eredményeket értek el a vizuális-motoros képességek terén. Úgy, mint például a papírvágás, a színezés és a vonalak, alakzatok rajzolása. És még a matematikai képességekkel kapcsolatos feladatokban is jobban teljesítettek. De jobb volt a szóbeli kifejezésük is, valamint az általános írás-olvasás és a matematikai területén is eredményesebbek voltak.
Vagyis az úszás mindamellett, hogy elősegíti a testi fejlődést, mentális szinten is óriási pluszt ad. Ami a megfigyelések alapján jelentős segítség lehet a kicsiknek az óvodából az iskolába való átlépés során. De alapvetően minden téren előnnyel jár. Az úszni tudó gyerekek nem csak a vízben, hanem általában a hétköznapokban is magabiztosabbak.